Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

fredag, november 10, 2006

Förälskad

Jag tror jag har gått och blivit förälskad! I min 30-åriga keramiklärare! Mer än 35 kan han i alla fall inte vara. Jag blir så upphetsad av att dreja! De andra deltagarna på kursen skulle bara veta vad jag sitter och tänker på när mina fingrar arbetar med den fuktiga leran. Han påminner om Jonas Malmsjö. Åh, vad var det för pjäs jag och Lena var och såg honom i på Dramaten nu igen? Väldigt stilig karl i alla fall. En gång snuddade keramiklärarens händer vid mina. Det gick som en våg av åtrå genom hela kroppen, han tror kanske att mogna damer som jag inte kan få sådana längre men i såna fall tror han allt fel! Den här damen vet en hel del om åtrå! Oh, herregud, jag måste sluta bete mig som en tonåring, han har säkert fru och barn! Men han är en ljuspunkt, en liten adventsstjärna i den gråkalla hösten, det är han allt!

/Kerstin Billioth

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kerstin Billioth, det var du!
Jag sitter snett bakom dig på keramikkursen och jag har grunnat på varför du känns så bekant..
Jag beskrev dig för Siwert när vi hade middag med barnen i söndags, och han sa "Det låter ju precis som Kickan Billioth". Claes, min älsta son tipsade om att man kunde "Goggla" på namn. Och så hittade jag dig här! Ett sådant kärt återseende.
Vi ses på kursen. Kanske ett litet glas på Folkoperans bar efteråt? Du kan väl ta med din väninna Kerstin!

De varmaste hälsningar
Lisbeth Montgomery,
Djursholm

2:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home