Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

söndag, december 03, 2006

Nattlig tunnelbanefärd

Jag gjorde misstaget att ta tunnelbanan hem igår natt (ja, den här damen var ute till 00.30!). Jag brukar föredra att promenera hem till Mariaberget, men det duggregnade och jag har ju precis varit och fått håret färgat. Inte visste jag att det var så, ja rent ut sagt svinigt i tunnelbanan på nätterna. Mitt i vagnen hade någon kastat upp! Överallt låg sönderrivna gratistidningar och ölburkar. Ett ungt berusat par bredvid mig satt och matade varandra med citroner och myntablad. Jag minns inte alls att det var sådär när jag var ung. Visst rökte jag hasch några gånger, men aldrig att vi betedde oss sådär. Haha, vad sur Hans blev när han kom på mig med att röka hasch! Han var ju läkarstuderande på den tiden. "Kerstin, vi är ju förlovade!" skrek han. Som att det hade något med saken att göra. Imorgon är det kursavslutning på keramiken... jag funderar på att ta med mig en påse hembakta lussekatter till Patrik (keramikläraren hihi), men det kanske är larvigt. Vi får se! Dagsformen avgör!

/Kerstin Billioth