Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

onsdag, december 20, 2006

Regina Lund

Jag läste en artikel om Regina Lund. Hon är förskräcklig. Var det inte hon som döpte sig själv i blåbärssoppa för några år sedan? Det är väl ändå inte konst? Hon sa att Joakim Thåström förstod henne. Tur att någon gör det. Blufferska!

/Kerstin Billioth

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kära medsyster,

Äntligen någon som tar bladet från munnen och säger som det är.

Maud

12:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Regina är en osympatisk kvinna som stoltserar med sitt snaskiga liv och leverne och inte drar sig för att använda sin son för att få medlidande. Usch! Det är sådana som hon som förstör för oss andra och sänker vår trovärdighet som kreativa, fritänkande varelser.

1:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Käraste Kersin & Kerstin!

Två fantastiska saker har hänt sedan sist:
1. Jag har köpt en egen dator! Jag kan skriva och läsa vad jag vill!

2.Jag var med med min son Claes på ett julevenemang i går. Hans rara flickvän Pernilla sjunger i en makalös kör; The SweptAways.
Jag kände plötsligt att det är ju det här jag vill;sjunga, sjunga, sjunga!!!
De var så rara och vackra. Jag tror att jag ska gå med!

Er
Lisbeth

2:07 fm  
Anonymous Anonym said...

regina är en underbar livsbejakande kvinna - kanske lite i överkant men överkant är detsamma som guldkant i min tillvaro. hur kan ni, annars så förstående och kloka, kvinnoälskande kvinnor klanka ner på en annan underbar kvinna på det där osolidariska sättet. jag ska ha överseende med detta lilla felsteg dock. det är ju jul.
kram och kärlek från en medsyster
/mariana

7:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Kanske du har rätt. Viva Vagina Lund!

Maud

12:53 em  
Blogger kerstinkerstin said...

Ja, kanske tog jag i en smula... jag står bara inte ut med tanken på att den där Regina Lund slingrat sina blåbärsben runt vackre Jonas Malmsjö, hur lyckades hon locka in honom i sitt nät? Tur att han tog sig ur det! Den där Thåström är en slashas.

/Kerstin Billioth

9:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Mmmm Malmsjö. Åååh Thåström. Som dag och natt. Ljus och mörker. Underbara båda två, det kan jag personligen intyga. Turen kanske kommer till dig också Kerstin, särskilt om du öppnar dig mer och omfamnar även sådana som Vagina Lund. Gott nytt år
/Mariana

8:08 fm  
Blogger kerstinkerstin said...

Mariana, kära syster! Jag är vidöppen! Jag är en stark kvinna som stöder andra modiga starka och svaga kvinnor men det betyder inte att jag älskar dem alla! Jag avskyr Regina! Avskyr!

/Kerstin Billioth

12:07 em  
Blogger kerstinkerstin said...

Jag känner liksom Maud mig tveksam. Jag både gillar och inte gillar Regina Lund. Jonas Malmsjö däremot. Han är en riktig goding.

/Kerstin Aderup

3:50 em  
Blogger kerstinkerstin said...

Du Lisbeth, Jag tänkte att man kanske skulle börja sjunga med Caroline af Ugglas i den där "Jag kan inte sjunga kören". Det vore väl festligt! Jag ska ju i och för sig gå både i gestaltterapi och keramikkursen och så har jag spontananmält mig till en oljemålningskurs också. Det är ju lite mycket till våren. Tur att jag är sjukskriven.

/Kerstin Aderup

3:53 em  
Anonymous Anonym said...

Kära Kerstin,

Jag tycker det är oerhört tråktigt att läsa dina så kallade fördomsfria åsikter om Regina. Vad har du egentligen grundat dina åsikter på? Tidningsskvaller? Eller avunsjuka för att Regina varit tillsammans med Jonas Malmsjö? Skärpning! Ska vi kvinnor inte lyckönska andra kvinnor som det går bra för istället för att klanka ner på dem? Det tycker jag! Heja Regina!

5:41 fm  
Blogger kerstinkerstin said...

Ojoj, vilken debatt det blev kring den där Regina. Jag njöt i alla fall när hon åkte ur Melodifestivalen. Jag läser ej skvallertidningar, men nog är hennes så kallade musik och så kallade dikter patetiska? Privat är hon säkert en trevlig tjej. Kanske är jag bara avundsjuk... men var det inte så att Jonas lämnade henne?

/Kerstin Billioth

4:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Om du läst på lite mer hade du kanske vetat att blåbärssoppedopet ingick i hennes föreställning "Moder Svea - Ett äkta svenskt självmord". Hade du läst annat än skvallertidningar hade du kanske haft rätt att uttala dig. Men du kan ju inte komma och påstå att det är du som framstår som den smarta av dig och Regina Lund? Vem tror på skvaller och vem gör vad hon vill göra trots såna som du?

äh.. väx upp och stötta kvinnor som Regina som inte gör vad folk säger åt henne att göra för att vara alla till lags! Jag säger som någon sa innan: HEJA REGINA!!

2:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home