Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

onsdag, december 06, 2006

Ner med Kungen (hihi)!

Jag läste precis att prinsessan Lilian inte ska få gå på Nobelfesten i år. Jag har några väninnor som är rojalister. De bänkar sig framför teven när "Grattis Victoria" och "Året med kungafamiljen" visas. Jag avskyr kungahuset i smyg! Jag betalar till och med in pengar till republikanska föreningen varje år! Jag har fått ett diplom illustrerat av Carl Johan De Geer. Det är färgglatt. Jag minns den där roliga tidningen han startade i slutet av 60-talet, "Puss". Den gillade inte heller Hans. Ibland undrar jag om vi egentligen hade något gemensamt. Jag känner stor gemenskap med Sonja Åkesson som vad jag minns skrev i "Puss". Det känns som om dikten "Äktenskapsfrågan" handlar om Hans: "Vit man inte tåla slarv. Vit man inte tåla stekad mat. Vit man inte tåla dum mening. Vit man får stora anfall". Vilken kvinna! Vilken förebild! Jag borde gå med i Sonja Åkesson-sällskapet!

/Kerstin Billioth

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kerstin!
Jag är så olycklig.
Siwert har läst allt jag skrivit och läst hos kertsinkerstin..(Man kan uppenbarligen se var andra har varit tidigare på datorn?)
Skammens rodnad på mina kinder var lika stor som när han ertappade mig med den vibrerande leksaken du köpte till mig i Paris för många år sedan...
Nu måste jag repa mod. Våning på Mariaberget låter magiskt!
I morgon serverar jag Siwert och hans kollegor sega snittar. Jag tror att jag ska koka(!) glöggen också.

Nedstämd (men inte nedlagen!),
Lisbeth,
Djursholm

10:24 fm  
Blogger kerstinkerstin said...

Kära Lisbeth! Var inte olycklig syster! Strunta i Siwert, han är bara avundsjuk för att du börjar skapa dig ett eget liv! Ett liv där han kanske inte längre behövs! Skäms inte! Åh, har du varit inne på Afrodites apotek på Skånegatan? Jag rodnade och fick ett hysteriskt fnissanfall när jag var där men herregud vilka tokiga härliga apparater! Den där Paris-manicken är hopplöst gammalmodig har jag förstått! Låt glöggen koka!
/Kerstin Billioth

12:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home