Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

söndag, december 03, 2006

Städdag

Jag har städat hela lägenheten i dag. Rensat bort gammalt skräp. Ja, jag har ju inte bott här så länge, jag flyttade ju in här uppe på Mariaberget i juni, men jag har ju tagit med mig så mycket skräp. Det luktar illa om allt på något sätt. Men när jag satt där på golvet hittade jag ett gammal flaska port som jag köpte för 20 år sedan. Jag slutade genast att städa. Jag drack upp hela flaskan själv och under tiden svepte jag om mig ett tyg jag köpt i Zimbabve, sedan dansade jag till filmmusiken till filmen pianot om ni minns den. Ni vet det där vilda pianostycket. Jag satte den på repeat på min nya stereo och dansade och dansade. Klockan var väl 13.00 någonting. Jag virvlade omkring på parketten tills jag blev yr och lite illamående. Jag tog en valium och somnade och nu vaknade jag. Klockan är 23.21. Jag känner mig så otäckt klar i huvudet. Jag kommer nog var uppe ett tag. Jag ska nog gå ner i grovsoprummet med en hel del. Måste plocka undan här, det ser för hemskt ut. Vilken märklig dag.

/Kerstin Aderup

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kära Kerstin & Kerstin

Jag är en levnadsglad och nyfiken kvinna som känner stor samhörighet med er. Jag och mina väninnor (javisst är väninnor och dans livets stora glädjeämnen!) Vill bara säga att era små betraktelser över livet och vardagen förgyller min tillvaro. Cyberkramar från en trogen läsarinna

1:56 fm  
Blogger kerstinkerstin said...

Tack! Man behöver skriva av sig ibland.

/Kerstin Aderup

2:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home