Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

söndag, december 03, 2006

Ögongodis på julmarknad

Jag och Lena tog en lång promenad ut till Konstfacks julmarknad idag. Oj, vad mycket folk! De är så duktiga ungdomarna och det var gott om ögongodis inte bara bland alla vackra smycken med spännande design... inte visste jag att det fanns så många vackra unga män som gick på konstskola! Men jag måste erkänna att det fanns saker jag inte förstod mig på, tavlor och porslinsbroscher med underliv som motiv? Ska det kallas konst? Nej, tacka vet jag Ernst Billgren! Men en julklapp hittade jag (läs inte vidare nu Kerstin Aderup!). Det fanns så tokiga roliga disktrasor med den där Hollywood-snyggingen Brad Pitt på! Ångrar att jag inte köpte en till mig själv! Då hade det blivit ett sant nöje att torka diskbänken i fortsättningen!

/Kerstin Billioth

Etiketter: ,