Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

tisdag, december 19, 2006

Jag har nu sjukskrivit mig

Ja, det var lika bra. Jag struntar i att jobba undan och skriva allt det där för att kunna göra rent hus innan det nya kalenderåret. Jag har lämnat mitt rum i ett enda kaos. Någon annan får städa. Ta in Lars Nittve, Staffan Waldemar Holm, eller någon annan drake i kulturetablissemanget. Låt dem rensa i mina kartonger och lådor. Kerstin har städat färdigt. Lagom till att sjukskrivningen går ut har jag semester. Brrrra. Jag tänker fira med Ulrika och Göran i Stuvsta. Jag står inte ut med tanken att Göran ska sitta där själv. Jag tror att det kan bli bra. Ulrika undrade vad jag önskade mig. Kerstin B, den tokan, tycker att jag ska önska mig en dildo, men herregud, det är väl ändå lite magstarkt. Det är ju ändå jul. Nej, jag skla nog önska mig något anständigt istället. Orhan Pamuk kanske. Han är en stilig karl. Jag önskar mig den boken av Göran.

/Kerstin Aderup

Etiketter: