Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

söndag, oktober 19, 2008

Toaletthyfs

I fredags skulle jag besöka toaletten på jobbet. På väg in mötte jag en man som precis varit där. Inne på toaletten luktade det mycket illa - detta kan jag hantera, det är naturligt att det som försiggår inne på en toalett ibland ger upphov till otrevliga odörer. Dock finns det en sak jag inte kan acceptera - när det lämnas kvar spår av avföring i toalettstolen. Vad tror egentligen män att den där toalettborsten är till för? Tror de att det är en prydnad? Varför är det så omöjligt att titta efter när man spolat? Eller tittar de och helt enkelt struntar i det? Tänker de rentav "vilket stor och stark karlakarl jag är som kan få till en sådan mustig omgång att en spolning inte är nog"? Jag blir upprörd när jag tänker på det. Sedan behöver man ju inte vara som min fd man Hans som spritade toalettsitsen efter varje gång han kastat vatten och händerna efter varje gång vi älskat. Var finns den sunde mittemellan-mannen? Utan anala störningar eller grottmanstendenser? Borde jag ringa Arne?

/Kerstin Billioth

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Instämmer helt och fullt! Det värsta är att det faktiskt finns kvinnor som är likadana....jag vet, jag har jobbat i logi-branschen och fick kväljningar på damtoan ibland.

1:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home