Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

tisdag, oktober 14, 2008

Begären

Jag har börjat röka igen. Det hela var mycker märkligt. Jag strosade runt på stan och bestämde mig plötsligt för att gå in på Prinsen för att dricka ett glas vin. Halvägs in genom dörren fick jag ett stark känsla från förr. Det pirrade till i kroppen och jag ville plötsligt röka. Det har jag ju inte gjort sedan jag fick barn och det var ju över 30 år sedan. Jag gick på snabba fötter till tobaksaffären köpte ett paket "cigg", en ask tändstickor och gick tillbaka in på Prinsen och slog mig ner vid ett bord. Beställde in ett glas rödvin drack några klunkar och kände hur hela kroppen slappnade av. Jag tog upp en cigarett, tände och drog ett djupt bloss. Det var underbart och jag blev yr. Det gick ca 30 sekunder av pur lycka.

Ja, ni kan ju tänka er vad som hände sedan.

Förvåning - Skam - Besvikelse - Ilska - I den ordningen.

/Kerstin Aderup

Etiketter: