Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

onsdag, oktober 15, 2008

Rätten att blogga

Jag läste en artikel om en kvinna som blev avskedad när hon bloggade på sin arbetsplats. Är det inte typiskt att det var just en kvinna? En kvinna som bejakar kreativiteten inom sig, nej, nej, stopp och belägg, här ska ej förspillas någon tid på "trams". Medan den manlige chefen säkert tar med affärsbekanta på porrklubb och betalar med företagskortet. Jag bloggar för det mesta hemma i min "skrivarlya" som jag inrett med lilaturkosa tyger och en inramad plansch med Rolling Stones-tungan. Men om jag får ett infall, känner ett behov, så bloggar jag självfallet på arbetstid. Jag gör det helt öppet. Om någon kollega ställer en fråga samtidigt som jag bloggar säger jag "Jag är upptagen!" och fortsätter att blogga. Jag bloggar när jag vill. Jag är en fri själ. Äntligen.

/Kerstin Billioth

Etiketter: