Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

torsdag, juni 25, 2009

Sommarlunch och balkongsommar

Idag bjöd jobbet på sommarlunch på Blå Porten. När vi passerade Liljevalchs tänkte jag "Nästa år hänger min tavla där, banne mig!". Jag åt lax, den smakade fantastiskt och sedan tog jag dubbla efterrätter, vi blev ju bjudna. Vit chokladmoussetårta och en stor Sara Bernhardt-biskvi. På eftermiddagen blev jag tvungen att gå in på toaletten och kräkas. Usch.

Imorse läste jag förresten i Stockholm City om balkonguppiffning. Jag blev mycket inspirerad. Jag skulle vilja ha palmer, vattenpipa och fluffiga färggranna sittpuffar på min balkong. I våras erbjöd Arne att bygga trätrall åt mig men är inte det lite trist och slätstruket? Dessutom kommer jag känna att jag står i skuld. Jag önskar att jag och Arne bara kunde ligga med varandra då och då, men det vill inte Arne. Han vill diskutera DN-artiklar över frukostbordet och att jag ska följa med och hälsa på hans urgamla mamma på något hem i skärgården. Usch.

/Kerstin Billioth

Etiketter: ,