Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

tisdag, januari 27, 2009

Reslust

Jag längtar efter att resa. Kanske till Italien. Kanske med tåg. Vara en främling på ett tåg med obestämd destination. Låta mig raggas upp i restaurangvagnen av en man jag inte vet namnet på. Älska vilt i en sovkupé. Kliva av i en okänd stad i okänt land. Vandra längs en strand. Gå in barfota på ett museum och känna hur det kalla stengolvet smeker fotsulorna. Handla vykort som aldrig blir skickade. Dricka vin på karaff. Gå på en marknad och handla ett föremål jag inte förstår. Simma långsamt. Ta av skor och strumpor. Släcka törsten och fylla hålet som vintern borrar inuti mig.

/Kerstin Billioth

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Sirpalisa said...

Kerstin, åk till södra Italien i så fall. Vinet smakar bättre där.

9:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag föreslår staden Taranto i södra Italien. Jag var där för snart två månader sen och träffade män på löpande band. Jag hade samma krypande känsla i min kropp som du så träffsäkert beskriver innan jag reste. Väl där var den som bortblåst, mycket tack vare miljön, men främst av den enkla anledningen att karlar i södra Italien tycks uppskatta oss nordbor å det grövsta. Vinet dracks ur karaff och de sexuella mötena var väldigt otvungna. Jag skulle beskriva det som paradiset på jorden.

Din tillgivne Anders Ullman.

5:32 em  
Anonymous Anonym said...

Själv har jag ljuva minnen från Trieste. Ja, av själva staden minns jag ingenting men det var en kypare på hotellrestaurangen som hade en så rysligt hårig rygg.

Jag har aldrig sett maken varken förr eller senare.

Nu undrar jag om alla män i Trieste har så håriga ryggar. Och om jag någonsin kommer att få en chans att undersöka saken närmare.

Det fanns säkert vin där också.

Din, Kickan

11:27 fm  
Anonymous Anonym said...

Mer, jag vill ha mer! Inlagg alltsa. Man far abstinens, ju.
Alskar er blogg.

2:14 em  
Anonymous Anonym said...

WOW... me like this... Vilken ärlighet och energi.. keep up..

11:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home