Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

fredag, november 21, 2008

Iskall glögg

Igår kväll var jag, Kerstin och Lisbeth hembjudna till vår kära väninna Lena. Hon bor i en urmysig tvåa i Årsta. Hade jag inte redan funnit min plats på jorden - Mariaberget - så hade jag velat bo i Årsta. Göran Greider bor väl dessutom i Årsta? Lena hade köpt en fantastisk sak - Blossas årgångsglögg. Fem små vackra flaskor från olika år med varierade läckra smaker. Lena serverade glöggen kall med is, ett mycket lyckat grepp. Tyvärr var min första tanke "Det här borde jag tipsa Hans om, han som avskydde varm glögg". Varför får jag sådana tankar? I övrigt har jag inte tänkt på Hans på evigheter. Inte sedan han ringde tidigare i höstas och undrade om jag av misstag fått med mig hans underställ. "Ska du ut och jogga?" sa jag. "Ja" sa Hans. Han måste ha träffat en ny kvinna. Jag tyckte mest om glöggen med hjortronsmak. I eftermiddag ska jag gå bort till Systembolaget och köpa mig en egen uppsättning Blossa-flaskor. Jag ska avnjuta dem tillsammans med Anthon Bergs "Plommon i Madeira". Jag ska titta på det där programmet "Idol". Det är larvigt, jag vet, men det är en sådan goding med förstår ni. Kevin heter han. Han sjunger som en Gud och har en leende som får det att kvillra i hela mig.

/Kerstin Billioth

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Robert gillade inte att man exprimenterade med smaker. Inte med annat heller. Han var en tråkmåns utöver det vanliga. Vi var tillsammans i fem år. En gång blixtrade han till och överraskade med färska jordgubbar till frukost -i sängen. Det visade sig att hans mamma plockat dem. Jag gör sällan jordgubbstårta nu för tiden.

2:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home