Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

onsdag, november 12, 2008

Att bejaka livet

Idag på lunchen sprang jag in i en gammal väninna. Vi gled isär i samband med min skilsmässa från Hans, vi umgicks mest parvis. Hennes man heter Bertil och är oerhört trist. Jag minns en kräftskiva vi hade då han blev mycket berusad och tafsade mig i baken. Det var väl det mest spontana jag upplevde att Bertil någonsin gjorde och det var inte ens på ett bra sätt. Jag och min gamla väninna talades i alla fall vid en stund om ditten och datten. Sedan talade hon ingående och länge om sin GI-diet. Hon talade om detta på ett sätt som antydde att varenda människa går på GI-diet. Jag är inte intresserad av dieter. Jag är intresserad av bakverk, praliner och Anthon Berg. Jag är intresserad av att bejaka mina lustar och laster. Min väninna förstod mig inte alls. Hon sa att en klick grädde då och då, eller en bit mörk choklad då och då – är ok. Vilken galen människa. När vi tagit adjö av varandra gick jag in på Tössebageriet och köpte deras tårta Entromet Blanc. Till mig själv.

/Kerstin Billioth

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha. Det här var en rolig blogg. Jag tycker konsekvent illa om bloggar, ni är undantaget som bekräftar regeln. Kul som satan!

10:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home