Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

fredag, januari 04, 2008

Angående kontaktannonser

Åh, herregud, jag hoppas verkligen att Kerstin inte råkar ut för några skumma typer om hon ska börja nätdejta! Jag har faktiskt svarat på en kontaktannons en gång, det var alldeles efter skilsmässan från Hans. Han hette Kaj och var en riktig gentleman. Vi var ute flera gånger och han höll upp dörrar och betalade notor. Jag fick åka i hans sportbil och sedan bjöd han på fin whisky i sin villa i Saltsjö-Duvnäs. Där förändrades han totalt. Han sa att han ville ta igen allt han förlorat i sitt förra äktenskap. Han pratade om hur trist hans fru varit i sängen och frågade om jag också hade många hemliga fantasier. Jag var ju så fruktansvärt trött på Hans och hans träiga missionär så jag var lite lekfullt med på noterna i början. Men sen gick Kaj in i sovrummet och var borta en bra stund. Jag hann dricka upp och fylla på min whisky och läsa lite ur en Deepak Chopra-bok som låg på soffbordet innan han kom tillbaka. Jag tror den tillhörde hans förra fru Anita. När Kaj kom ut i vardagsrummet igen hade han tagit på sig någon sorts läderdräkt med järnspännen och hål för baken. Han höll fram en piska och sa att han hade varit en stygg, stygg pojke. Det hela var mycket lustigt och jag bad honom förstås att sluta upp med dumheterna och skjutsa mig hem. Det gjorde han. Han hade fortfarande läderdräkten på sig under rocken minns jag.

/Kerstin Billioth

Etiketter:

3 Comments:

Blogger kerstinkerstin said...

Men Kerstin, varför har aldrig berättat den roliga hitorien?! Vi ses för sällan nuförtiden, ska du komma på en kopp kaffe imorgon?

/Kerstin Aderup

2:19 em  
Blogger kerstinkerstin said...

Kära Kerstin! Det var underbart att fika hos dig i lördags! Du måste ge mig receptet på de där delikata äpplena du gjorde i ugnen! Jag har drömt om dem. På natten alltså.

/Kerstin Billioth

11:44 fm  
Blogger kerstinkerstin said...

Dito kära Kerstin. Receptet är mycket enkelt. Lät oss kalla dem "Pommes de la Liberté"
Du skalar ett par vinteräpplen och kärnar ur. Sedan tar du 4 matskedar smör och ca en halvdeciliter havregryn och rör ihop det med en gaffel. En matsked socker och en halv tesked kanel ska också ned i smörsmeten. Smeta sedan in de skalade äpplna i smöret och stoppa i lite smörsmet mitt i äpplet. Ställ sedan äpplena i en ungsfastform 15 minuter på 200 grader.

Servera med gammaldagsvanljglass och til detta ett trevligt sällskap!

Hoppas vi ses snart igen!

12:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home