Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

tisdag, december 04, 2007

Frisläppt heter det

Min väninna Lena har gått in i väggen fullständigt och hon har ju ingen annan än mig sen hon lämnade den där bocken hon var gift med. Hon har börjat legat med karlar hit och dit tills en av dem tydligen fick reda på att hon träffade flera och kallade henne promiskuös. Det såg hon som en väckarklocka. Jag har aldrig tyckt om ordet promiskuös. Det låter som en sjukdom. Frisläppt brukar jag säga. Fri. Fri. Själv har jag tagit en paus från karlarna och ägnar mig åt att skriva poesi. Jag skriver mycket om naturen, jag känner mig nära den. Ibland får jag för mig att de prasslande löven vill säga mig något. För att inte tala om träden, vilka historier de måste bära på.

/Kerstin Billioth

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Promiskuös?
Snarare vilken tur hon har som vågar göra allt det vi inte tilläts när vi var unga och hade allas ögon på oss! Säg till den missunnsamme älskaren att Revanche är ordet! För han hade säkerligen fler älskarinnor mellan 15-25 år än hon haft i hela sitt liv!
När man aldrig på film skildrar kvinnor över 40 år med ett sexuellt begär kan man ju luras att tro att detta på något sätt är abnormt eller avvikande. Ibland handlar dock film om det "otroliga" i att en kvinna har en yngre älskare eller en utländsk sådan. Dvs något som antas att omgivningen ska uppfatta som skamligt. "Att hon inte kan tygla sig!" Är folk verkligen så inskränkta och rasistiska? Jag tror snarare att det är ytterligare propaganda mot kvinnors sexualitet och dessutom männens rädsla för att bli utkonkurrerande.
Män måste sluta försöka kontrollera kvinnors sexualitet! Tack för en bejakande kvinnosyn och icke rasistiskt synsätt. Att åka till Cuba och dansa är inget konstigare än att dansa folkdans i Dalarna! Om det leder till sex eller kärlek är det nog lika vanligt på båda orter! Människor är unika och vackra i alla åldrar och i alla länder!
Tack för bloggen! Hoppas min dotter läser den!
Jill Frejdeborn

7:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home