Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

fredag, juni 15, 2007

Thorsten i kurran?

Jag läser att en förundersökning nu inletts mot Thorsten Flinck angående att han satte upp "Doktor Glas" fast det var Krister Henriksson som hade rättigheterna. Krister blev så klart mycket oroad över att en karismatisk tokstolle som Thorsten skulle skruva till ett sådant mästerverk. Jag har inte sett någon av föreställningarna, men tycker Thorstens känns mer spännande. "Doktor Glas" är för övrigt en av de bästa böcker jag läst. Det går faktiskt att dra vissa paralleller mellan Doktor Glas och min ex-make, doktor Hans Billioth. Båda två är ganska torra och återhållsamma. Jag tror dock inte att Hans skulle kunna döda någon. En gång försökte jag skoja till det lite i sängen med Hans och kallade honom "Doktor Glas" och sa att jag behövde en "stor spruta". Det tyckte Hans inte alls var roligt.

/Kerstin Billioth

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

(skrattar länge och glatt!)
Larvigt att skriva så, men det var vad jag gjorde...
Tack för en m y c k e t underhållande blogg. Uppskattar edra inlägg otroligt.

Ha det bra

12:59 em  
Blogger kerstinkerstin said...

Men Kerstin, vi kanske ska sitta på åhörarbänken under rättegången. Det skulle så spännande och fascinerande och se dessa män, en vilde och en mer elegant argumentera och gestikulera. Saliven skulle spottas fram och tillbaka över salen. Jag skulle bli alldeles till mig! Vi går dit! Och så tar vi ett glas på teatergrillen sen. /Kerstin Aderup

1:58 em  
Anonymous Anonym said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

3:32 em  
Blogger Anna said...

Fick tips om denna blogg via någon (minns inte vem). Gud vad jag skrattat när jag läst en del inlägg :-)

3:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home