Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

tisdag, maj 22, 2007

Kerstin - en IKEAhatare?

Jag vet inte varför, men jag tycker inte om IKEA. Det är så tråååååkigt med IKEA. Jag vet inte om det är den där Kamprad eller vad det är, men vilken annan möbelaffär är bätre om du frågar mig. Jag kom nämligen på mig själv med denna IKEA-aversion. Det föll sig som så att jag var hemma hos min underbara läkare och vän Majt berömde ett så vackert tyg a la 40-tal som hon hade slängd över armstödet på soffan. Och så sa hon: "Visst är det fint, det är IKEA jag köpte det 1999 och har tyckt om det sedan dess." Plötsligt tyckte jag inte om det längre och det kändes så snopet och man kan inte låta bli att fråga sig själv: Var är jag i allt det här?

/Kerstin Aderup

Etiketter: