Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

tisdag, maj 01, 2007

La Resistance

Där trodde man att man kunde vara en fri kvinna med ny kille. Pyttsan. Ulf Ulf Ulf är banne mig det enda jag tänkt på hela våren. När han började prata om att köpa radhus i Huddinge fick jag nog. Näe du. Den går jag inte på en gång til. Jag säger som Kerstin: "Det flyger 10 fåglar i skogen och de sjunger så vackert." Och så är jag fortfarande sjukskriven. Saken är den att jag har hittat en kvinnlig doktor i min egen ålder och hon tänker PRECIS som jag. Hon är också skild och har jobbat hårt hela sitt liv. Hon tycker verkligen att jag är värd att vara lite ledig. Ibland känns det som vi är med i motståndsrörelsen under 2:a världskriget när jag går på återbesök. I morgon ska jag dit igen. Tänkte ta med mig lite biskvier som jag bakat idag. Det blir mysigt.

/Kerstin Aderup

Etiketter: