Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

tisdag, januari 23, 2007

SATS

Tro det eller ej men jag har varit på gym. Det är ju fasligt dyrt, men jag tänkte att jag måste komma i gång lite. Nu när man är ensam så har man ju så mycket tid. Jag kan ju äta middag precis när jag vill. Det var i och för sig ett infall att jag började. Jag kom upp från delikatessdisken nere på NK och hade köpt mig en massa gott att trösta mig med i min ensamhet. Och då såg jag honom. Theodor Kallifatides gick förbi med en vacker och slank kvinna. Jag stannade upp och tittade på henne. Perfektion. När hon och Theodor gått förbi mig så såg jag plötsligt min egen reflektion i skyltfönstret. Jag har i och för sig en ganska stor lila täckkappa, men man kunde ändå se att jag såg lite för kraftig ut. "Basta Ya!" tänkte jag och gick raka vägen över gatan och ner på sportklubben. Dagen efter gick jag och på mitt första pass. Jag duschade, sminkade mig och parfymerade mig innan passet. Tokigt när man täker på det. Men man vill ju inte vara till besvär. Hög volym var det och poppig musik och många skrek och tjoade. Skönt med avslappningen dock. Får se om jag blir gammal i gården.

/Kerstin Aderup

Etiketter: