Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

söndag, januari 21, 2007

Homosex i naturen

Keramikkursen har börjat. Kreativiteten flödade i rummet. Tio starka kvinnor och ledaren Madeleine. Det var härligt och jag glömde tid och rum - och framför allt glömde jag Patrik! Jag gjorde en skål med en spännande form och målade med flera olika färger. Grenar, blad, små fåglar. Koboltblått, turkost, lila. Imorse läste jag en intressant artikel i DN om homosexuella djur. Tydligen är det väldigt vanligt med homosexuella relationer i djurvärlden! Det stod att djuren tog för sig när de var upplagda för sex, och att det då inte spelade någon större roll vad det andra djuret var av för kön! Så tokigt, men befriande! Kanske är vi bara för stela och analytiska vi människor? Men jag är själv osäker på om jag skulle kunna närma mig en kvinna på det sättet. Det måste vara något med feromoner. Den där manliga fullkomligt eggande doften! Oh la la. Men självklart har jag läst min Birgitta Stenberg och jag minns en gång när jag var tonåring och var på något flickläger, jag minns inte så noga, men en kväll minns jag glasklart. Det var mycket kallt och därför sov jag och en annan flicka i samma säng. Jag tror hon hette Margareta. Vi frös och hon kröp tätt intill mig. Jag kände hennes bröst mot ryggen. Plötsligt började hon smeka mig över ryggen och sedan letade sig hennes hand ner över min höft och midja, for mjukt fram över magen för att stanna vid mitt ena bröst. Jag blev livrädd och stel i hela kroppen. Hon tog bort handen och efter några minuter hörde jag på hennes andetag att hon sov. Hon var från någon annan stad och vi sågs aldrig mer efter att lägret var slut. Vi pratade aldrig om det som hänt.

/Kerstin Billioth

Etiketter: