Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

lördag, december 23, 2006

Resfeber!

Tjoho! Nu bär det av! Ikväll reser jag till Banjul, Gambia! Hans ringde igår och frågade om jag ville komma över på julafton. Ha ha! Ni må tro att jag njöt när jag talade om för honom att jag minsann bokat en resa! "Med vem ska du åka?" frågade han med illa dold svartsjuka i rösten. "Jag reser SJÄLV!" sa jag. JAG RESER SJÄLV! JAG GÖR PÅ MITT SÄTT! Det ska bli så underbart. Sol, hav, trummor och god litteratur. Jag har köpt "Montecore" av den där rasande vackre ynglingen Jonas Hassen Khemiri och Bodil Malmstens senaste. Jag respekterar Bodil Malmsten väldigt mycket. Hon är modig. Hon bröt upp och flyttade till en liten by i Frankrike, antagligen kvävde det här stela landet henne. Själv ska jag bara vara borta en vecka, men jag känner mig ändå lite som Bodil Malmsten. Jag känner att jag har vind i seglen. Mina händer lagar inga fler köttbullar eller julskinkor. Mina fingrar ska röra vid något osvenskt.

/Kerstin Billioth

Etiketter: