Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

måndag, januari 08, 2007

Obehaglig lunchöverraskning

Idag hände något obehagligt. Jag och Lena lunchade på cafét inne på Fältöversten. När vi satt där såg jag plötsligt Patrik vid kassan! Jag började sväva ut i fantasier om den där underliga upplevelsen vi hade tillsammans då jag plötsligt såg att han inte var ensam! Han stod och nojsade med den där unga skådespelerskan Tuva Novotny! Jag blev alldeles kall inuti. Det kändes ungefär som när jag var gift med Hans och han sa att det var vulgärt när kvinnor över 45 har långt hår. Tuva Novotny! Nog för att man fått vänja sig vid att se henne överallt, hon är ju med i så gott som varenda svenska film och dramaproduktion, men att jag skulle få se henne livs levande, pillandes på Patrik! Det var bara för mycket! Jag började storgråta, men som tur var såg de mig aldrig, de hade väl bara ögon för varandra de små turturduvorna. Nu är jag tillbaka på jobbet och känner mig som en rasande snapphane som bara vill borra in ett spjut mellan de där unga fasta Novotny-tuttarna!

/Kerstin Billioth

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

vilken märklig blogg, och vad märklig världen blivit när att vara "mogen kvinna i sina bästa år" plötsligt blivit täckmantel för att fullständigt legitimt och offentligt spy ur sig bitterheter och projicera sina tillkortakommanden över hårt arbetande s.k "medsystrar" som Lund och Novotny. De båda omtalade har väl dessutom lämnat landet för danmark, förståeligt nog kanske för att slippa trakasserier som dessa?
Smått och tröttsamt. Kom igen kvinnor, bättre kan ni. /kvinna som kan.

10:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home