Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

torsdag, januari 25, 2007

Våldsdrömmar

Inatt drömde jag underligt igen. Jag brukar drömma besynnerliga drömmar när det är fullmåne, men det är väl inte förrän nästa vecka? När jag var yngre menstruerade jag alltid i samband med fullmåne. I drömmen var jag tillbaka i Gambia. Easyman var där, men han var av lera. Han var kladdig och kall mot min kropp. Jag frös trots att solen sken. Plötsligt stod Horace Engdahl framför mig på stranden med upprullade linnebyxor. Han var solbränd. Han tog min hand och såg mig djupt in i ögonen. "Jag har lämnat Ebba" sa han. Inget mer. Sedan började Easyman och Horace att slåss! Horace knytnävar sjönk in i leran. Jag är egentligen emot all form av våld, men känslan av att vara utvald, att vara värd att slåss för, var mycket stark. Jag kunde se känslan, den blåste varm inuti mig, förbi en öken, förbi ett landskap av is. Allt tinade upp. Jag vaknade med ett ryck och famlade efter glasögonen för att skriva ner drömmen. Klockan visade vargtimme. Jag undrar vem som vann slagsmålet?

/Kerstin Billioth

Etiketter: