Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

söndag, juni 24, 2007

Midsommar på Ekerö

Min midsommarafton blev mycket märklig. Lena berättade i förra veckan att hon hade en överraskning åt mig. Allt jag fick veta var att jag skulle befinna mig på Brommaplan klockan 13.00 och ha ombyte med mig. Jag förstod att vi skulle ut till Lenas lilla stuga på Ekerö. Det jag inte visste var att Lena ordnat så kallade blind dates till oss! Herregud, hon har blivit helt tokig den kvinnan! När jag stod där på Brommaplan med Lena kom alltså två karlar fram med rosor i händerna! "Min" karl hette Ingemar och var visserligen trevlig men ganska gubbig! Han hade väldigt fula sandaler. Jag hade ingen större lust att tillbringa en natt på Ekerö med honom men Lena var eld och lågor över sin Tommy (hon erkände senare att hon redan träffat honom en kväll) och Ingemar verkade i alla fall snäll. Jag fick bita ihop och ta plats i Ingemars Volvo. När vi kom fram började Lena stöka i köket. Ingemar och Tommy började snapsa och hjälpte inte till. Allt kändes oerhört trist, som att vi var två gifta tråkiga par. Som allt jag brutit upp ifrån plötsligt åter rasade ner på mig. Jag gick ner till bryggan med mitt anteckningsblock. Jag satt där kanske i en timme men fick inget skrivet, allt var bara så tomt. När jag kom upp till stugan var Tommy och Ingemar ganska fulla och Lena hade dukat fram sillunch. "Jaså, gubbar, det dricks snaps, häll upp en stadig till mig!" sa jag. Ingemar skrattade och hällde upp. Jag tänkte att det enda som kunde rädda denna midsommarafton var en rejäl fylla. Vi åt och drack. Tommy kunde flera fräcka snapsvisor. Jag kunde också en och annan. Sen fick jag gubbarna till att plocka undan medan Lena och jag gjorde upp eld i en tunna. Vi eldade upp några märkesskjortor som tillhörde hennes fd man, det otrogna svinet. Jag hade inget som tillhört Hans men såg att Ingemar tagit av sig sina sandaler så jag brände en av dem. Jag var väldigt berusad, annars hade jag förstås inte gjort det. Jag och Lena låg i gräset och fnissade hysteriskt när Ingemar någon timme senare sprang runt och letade efter sin fula sandal. Sen minns jag faktiskt inte så mycket mer förrän jag vaknade i en hammock av att jag hörde Tommy och Lena älska inne i stugan. Då klev jag upp och började plocka undan. Ingemar låg i soffan spritt språngande naken med en ölburk i handen och snarkade. Jag ringde på en taxi. Det kostade 748 kronor att åka hem men det var det värt.

/Kerstin Billioth

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Lisa said...

Flickor! Vad tycker ni om att Björn Ranelid ändrat frisyr. På något sätt är det som om den de där missklädsamma lockarna kommer mellan mig och hans prosa.

6:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Hahahahaaaa!! Gud vad kul!!

11:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Hahhaha, helt underbart skrivet!

Din midsommar var nästan i klass med min - min far blev lite överförfriskad och fick för sig att köra iväg på moppe. När han kom tillbaka var min syster aka polisen helt galen och gjorde en nacksving på honom. Sen satte hon sig gränsle och gormade och tvingade honom och be om ursäkt. Sen gick jag och la mig.

1:35 em  
Anonymous Anonym said...

Just hittat hit och ser att jag har mycket att läsa! Underbart!

11:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home