Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

lördag, september 22, 2007

Upp till kamp

Jag har tittat lite på SVT:s satsning "Upp till kamp", skriven av en av de där Birro-bröderna. Jag har alltid tyckt att de varit lite sluskiga de där Birro-bröderna, men de har väl italienskt påbrå? Jag tycker mycket om italienare. På 70-talet träffade jag en fantastisk italienare när jag och min väninna Gunilla tågluffade. Men det är en annan historia. Jag tittar alltså på "Upp till kamp" och måste säga att igenkänningen är stor. Framför allt så påminner karaktären Tommy väldigt mycket om min allra första pojkvän som faktiskt också hette Tommy. Han var en riktig odåga, men också mycket charmig. Jag var så söt på den tiden i mina tajta jumprar och vi var så unga. Jag minns att vi var på någon sorts skolfest och Tommy tog mig i handen och drog in mig i en städskrubb. Jag blev livrädd och upphetsad på samma gång. Jag hade aldrig låtit honom ta mig på brösten innanför jumpern men nu gjorde han det! Jag minns det som igår, hans svettiga ivriga händer som hårt klämde om mina stackars bröst. Jag kände mig som en ko som mjölkades. Han var nog inte så erfaren med tjejer som han lät påskina, lille Tommy. En vecka senare försökte han knäppa upp mina byxor men jag knuffade bort honom. Då sa han att han som man hade vissa behov och att det minsann fanns andra tjejer som ställde upp om inte jag gjorde det. Och då gjorde jag något som jag myser åt än idag. Jag tittade honom rakt i ögonen och sa "Men gå och stick in din lilla snopp i någon annan då, det skiter väl jag i". Så lite tuff var jag ändå som ung! Synd att jag träffade Hans sen. Han dödade allt det där inom mig. Jag undrar vad Tommy gör idag och om han har lärt sig att smeka en kvinnas bröst, ja det undrar jag faktiskt.

/Kerstin Billioth

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger PUNKTmedis said...

Hej!
Jag som bibliotekarie följer er blogg med stort intresse. Känner mig upplyft som människa av att hitta likasinnade. Vill tipsa om ett tillfälle att träffa en av Bröderna Birro. I mitt tycke den minst sluskige.

Den 24 oktober kl 19.00 kommer Marcus Birro till PUNKTmedis, Medborgarplatsen bibliotek, Stockholm. Förpoet är Alexander Forsén och förband är Mats Lerneby. Det blir alltså en helkväl med musik, betraktelser och poesi. Gratis entré.

6:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Nä, nu får ni faktiskt uppdatera. Älskar er blog men det är på tok för lång tid mellan inläggen!

3:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

11:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home