Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

torsdag, januari 03, 2008

Snö, facebook & dating

Min dotter tjatar och tjatar om att jag ska gå med i någon slags datingforum på nätet. Eller ännu värre, skapa en profil på Facebook där man ska söka upp gamla spöken från det förflutna. Näe du tack, de har jag ju jobbat för att bli av med de senaste fem åren. Nog för att jag är bekant med datorer och lägger ut texten här, men att söka kärlek på nätet är väl lite desperat. I och för sig gjorde jag det en gång för länge sedan en period när jag var trött på att vara gift med Göran, min före detta. Men då var det ju genom en kontaktannons i dn. Men vad fel det blev. Vi hade bestämt att vi skulle ta en promenad på djurgården och han skulle ha en röd nejlika i knapphålet så jag hittade honom. Javisst hittade jag honom, men jag blev så skräckslagen att jag bara gick förbi. Han var så lik Göran, samma beiga överock och lika buskiga ögonbryn och grova kaluffs. Så det gick ju inte.

Själv är bästa dräng, visst är det väl så ändå?

Skönt nu när snön har kommit. Jag tänkte ta en skidtur i hellas på söndag. Jag har en illröd skidräkt. Har du tur så bastar jag.

/Kerstin Aderup

Etiketter: