Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

söndag, juni 28, 2009

En underbar helg. OBS! Mansfri!

Välkommen tillbaka till friheten min kära Kerstin!

I helgen har jag varit och hälsat på Lisbeth. Hon hyr en stuga i ett område där endast ensamstående kvinnor får hyra. Det var ett underbart ställe, små röda stugor låg utspridda precis vid vattnet. Jag hade med mig mitt fältstaffli så jag och Lisbeth stod i den lilla trädgården och målade och lyssnade på Rolling Stones. Egentligen kanske vi borde spelat något av Michael Jackson men det hade inte Lisbeth och jag har aldrig riktigt förstått mig på musiken. Jag älskade hans sätt att dansa dock! Jag minns att Kerstins dotter Ulrika hade posters med Michael i hela sitt rum när hon var tonåring. Att hon tjatade på Kerstin om att få åka till Neverland och träffa den där apan Bubbles.

Jag målade tre tavlor. En stor duk skvätte jag vilt på, målade med stora rörelser, blandade färger, målade över, tjockt, tjockt med färg. Jag kallar den ”Fontänorgasm”. Det har jag aldrig upplevt men jag tyckte det passade. Sedan lugnade jag mig och målade ett självporträtt. Det blev misslyckat. Jag ser tjock ut på målningen. Den tredje blev den mest intressanta. Jag märkte det inte under tiden jag målade, men den föreställer min mor. Hon står i vattenbrynet med ryggen vänd mot betraktaren, hon skuggar solen med handen. Jag kände igen henne på det stora päronformade födelsemärket i ryggslutet. Min mor var en vacker men kall kvinna. Hela mitt liv har jag längtat efter hennes beröring (har min terapeut sagt). Min mor var inte en sensuell kvinna. Förutom när hon rörde sig i vatten. Då var hon graciös, då var hon i sitt rätta element. Ryggsim, långa tag, ljudlöst. Min far var lika betagen som jag, vi stirrade på henne där hon gled fram likt en oåtkomlig svan som man inte vågade störa. Jag undrar om de låg med varandra mer än några enstaka gånger. Ja, vad dum jag är, det måste de förstås ha gjort. Jag är övertygad om att tavlan vill få mig att förstå något.

På morgonen gick vi till områdets bastu. Det var det härligaste jag varit med om sedan Arne gav mig tre orgasmer på raken för ett halvår sedan. Där satt vi, fem självständiga starka nakna kvinnor och diskuterade våra liv. Vi satt utanför bastun i flera timmar och njöt av varandras sällskap. En av kvinnorna sa att jag hade snygg figur.

/Kerstin Billioth

Etiketter: , ,