Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

fredag, juli 31, 2009

Plocka blåbär

Jag har äntligen semester, det är underbart. Jag sover till 11.00, mediterar, dricker örtte, läser och andas in sommarluft i mina kontorslungor.

Igår ringde Lisbeth och berättade att hon varit ute och plockat blåbär med stor framgång. Jag kände mig plötsligt inspirerad. Jag valde länge ut blåbärsplockarkläder (svarta långbyxor i sammetstyg och en stor lila hatt) och hämtade upp en ursöt liten korg från källarförrådet. Jag tog mig ut till Nackareservatet, hörde fågelsången, såg solen le mot skogsgläntorna och satte ivrigt igång. Redan efter tio minuter hade jag ryggvärk och var alldeles blå om händerna. Jag hade fått minst fem myggbett. Jag blev på så dåligt humör att jag hade gissat på pms om inte allt sådant redan varit överstökat. Jag kände ett ursinne komma från botten av min själ. Med full kraft sparkade jag till blåbärskorgen så att de få blåbär jag plockat sprutade ut över skogen.

Jag gick raka vägen till Coop, köpte frysta blåbär, gick hem och bakade en paj och bjöd över Lisbeth och Lena på fika. Jag ljög och sa att det hade varit så härligt ute i skogen. Jag vet inte vad det är med mig.

Jag har inte drömt att jag legat med George. Stackars George.

/Kerstin Billioth