Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

torsdag, juli 09, 2009

Tankeväckande teater

Tack Mona för att du tog med mig på Kalevala på teaterladan i Sunne. Kalevala är ett epos fyllt med starka män, kyska kvinnor, elaka kvinnor, tyger, dans och musik. Jag blev så tagen av dramat, de stora gesterna, någon slags urkraft som man hela tiden söker efter i sitt dagliga liv. Efter ca 2 timmar kände jag dock en slags bitter smak i munnen. Varför måste kvinnorna vara elaka eller kyska? Är vi sådana? Jag kan till viss del känna igen mig. Jag kan känna mig elak, men det där andra, det känns inte rätt. Åh, jag har så mycket bryderier för mig. Nej, nu släpper jag ut lite rödvin ur boxen och försöker slappna av istället. Tack för mig.

/Kerstin Aderup