Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

fredag, juli 03, 2009

Åskväder och ett brustet hjärta

Jag ÄLSKAR åska. Jag drog med mig min kollega Majken ut i regnet i förmiddags. ”Bred ut armarna, vänd ansiktet mot himlen, Majken!” sa jag. Med viss tveksamhet i rörelserna lydde hon mig. ”Känn kraften, Majken!” ropade jag. Efteråt var vi blöta men jag tror Majken var lite gladare än innan. Hon är alldeles förstörd lilla Majken eftersom hennes pojkvän gjort slut. Majken hade tänkt ”detta är den rätte!” och börjat planera för familjeliv när han plötsligt berättat att han legat med en hallåa på TV4. Majken längtar vansinnigt efter att få barn och säger att hon vill strypa sina käcka väninnor som drar runt på barnvagnar. ”Åk till den där kliniken i Danmark och inseminera, vad ska du med en karl till, de bara kväver en” sa jag.

/Kerstin Billioth

Etiketter: