Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

lördag, augusti 29, 2009

Hudiksvallsgatan

Häromdagen frågade jag Ulf om han ville följa med på en gallerirunda. ”Javisst sa han ska jag hämta upp dig med bilen eller?” Jag sa att det väl kunde vara skönt att promenera och då såg han ut som ett stort frågetecken. ”Ja, vadå?” sa jag. Han såg fortfarande osäker ut och sedan sa han att skulle behöva gå på Claes Olsson och köpa lite verktyg. ”Nu?” sa jag. ”Nej, när vi ska åka ut till köpcentret”. Ja, det var ingen ordning på någonting. Jag var tvungen att ta det från början. Jag ville kolla på konst och Ulf tror att vi ska åka på en tur runt i förorten på olika köpcentrum. Han är för söt ändå och han följde snällt med. Min absoluta favorit var Louise Bourgeois som så levande ger lust och kraft åt betraktaren. Ulf sa ingenting under hela rundan. Men när vi tittade på Louise Bourgeois bild som föreställde en naken man där penis syntes klart och tydligt kom han närmare mig och förde en hand mellan mina ben. Jag hade en brokig långkjol på mig så jag tror inte att någon märkte något när han letade sig in i tyget. Sedan skyndade vi hem och älskade. Han sa att han gärna igen vill gå på tavelutställning om det fick en sådan här fin avslutning.

/Kerstin Aderup

Etiketter: ,