Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

onsdag, juni 04, 2008

Sommarhetta

Vilken fantastisk värmebölja! Jag går runt i min långa svala afrikanska kjol och njuter av att känna hur svetten rinner likt en liten bäck nedför ryggen. Igår råkade jag hamna på en uteservering mittemot en byggarbetsplats. Det fullkomligt kryllade av unga byggarbetare som slitit av sig tröjorna i hettan. Gissa om Kerstin trivdes! Jag satt där i gott och väl två timmar och njöt av utsikten bakom solglasögonen. På natten drömde jag om snickarbälten och svettiga mansryggar. Jag tror att jag är en smula sexuellt frustrerad. Det finns en karl i min trappuppgång som jag misstänker har ett gott öga till mig. Om han ser mig komma på långt håll väntar han och håller upp dörren och så vill han gärna småprata om goda fiskrätter han lagat eller om sitt lilla sommarhus på Svartsö. En gång när vi åkte vår lilla hiss tillsammans skulle en annan granne också åka så att det blev mycket trångt. Arne, som han heter, stod tryckt mot mig och jag kände hans andedräkt mot halsen och något som jag misstänker var hans penis mot höften. Eller så hade han en nyckelknippa i fickan. Arne är lite lik den där skådespelaren Stig Engström, gråhårigt tjusig med djup vänlig blick. Kanske ska jag fråga om han vill komma med in på ett glas rosé på min balkong? Varför inte, livet är kort?

/Kerstin Billioth

Etiketter:

1 Comments:

Blogger B said...

men åh, härliga kvinnor, skriv lite oftare vetja!

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home