Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

måndag, februari 04, 2008

Jag vet att man egentligen får vara hur tjock man vill men jag vill ändå inte vara tjock

Jag kan inte sluta äta sötsaker. Allt jag gör belönas med en sådan där rar ask från Anthon Berg. Min favorit just nu är "Plommon i Madeira" men jag älskar dem allihop! Köksskåpen är proppfulla av öppnade förpackningar med "Jordgubb i champagne", "Kiwi i cognac", "Aprikos i brandy" och "Körsbär i rom". När jag tänker på dem blir jag glad och förväntansfull och jobbar undan fort, fort på jobbet. Jag börjar bekymra mig för att bli tjock. Det är inte bra att vara tjock. Det vet vi alla. Ingen vill älska med en tjockis, ja förutom människor i absurda dokumentärer på TV3. En gång låg jag med en överviktig man, det kändes mycket underligt, hans lår var som långa kvinnolår med kraftig behåring och rumpan kändes degig och utbredd när jag försökte få ett fast grepp om den. Men det kändes skapligt att ligga och efterkelas.

/Kerstin Billioth

Etiketter: