Kerstin Billioth och Kerstin Aderup (fd Strömberg)

Vi är två damer i våra bästa år. Vi älskar att leva och allt som gör livet glatt. Du finner oss ofta rödvinsdrickande på Folkoperan och vi åker gärna på dansresa till Cuba. Vi är fördomsfria.

söndag, januari 20, 2008

Super 8

Hittade en gammal super 8 film när jag gick igenom några gamla lådor. Plockade fram projektorn och släckte ner i lägenheten. Det där frasande ljudet fyllde rummet. De bleka färgerna på väggen. Det är filmen från mitt och Görans bröllop. Jag ser mig själv. Jag ser glad ut. Blicken är klar. Jag var blond då, bara 19 år gammal. Smal. Göran var 25. Han håller mig om midjan och filmen zoomar in hans vigselring. Han visar stolt upp den för kameran. Han tittar på mig och sedan på ringen, riktar blicken mot kameran segervisst. Hans blick är inte ödmjuk och varm, den är segerviss och kåt. Jag fnissar och håller upp min ring, den glittrar till och jag ger Göran en puss på kinden. Jag stänger av filmen. Jag skriker rakt ut i det mörka rummet. Jag slänger ett glas rödvin på väggen. Det splittras sönder. Det gör mig upphetsad. Jag vill knulla. Jag måste ringa Ulf.

/Kerstin Aderup